2010-12-21

sauce americaine

My friends had a Christmas party last week and I helped them preparing make-your-own sushi and hot pot for 50 people. We went to Billingsgate fish market in the early morning. The market wasn't as big as the one I know: Tsukiji (the fish market in Tokyo). But it made our shopping easy. I enjoyed it so much! The fishes are so fresh and much cheaper than my fish shop. I love to go back again.
Anyway the party was fun and I love people going "yum!". It was very chaotic though. As a reward I got heads of king prawns and made this sauce: (kind of?) sauce americaine. I didn't know it had such a name; my family used to call this 'soup of prawn heads'.
You can make this sauce only when you have so many prawn heads and actually this is the first time I made this in more than 15 years. It tasted really good with full of flavour!

先週末、ワイたちがクリスマスパーティーをしました。
私は手巻き寿司と鍋3種を作るお手伝いをして、朝早く魚市場についていきました。ロンドンのCanary WharfにBillingsgate marketという市場があって、新鮮な魚や貝などを少し安く手に入れることができました。
パーティーの2時間前から自分たちで刺身を作り、ネギトロらしきものを作り、鍋に入れる野菜などを準備しているうちにゲストがポツポツと集まり始めました。と思っている間に、7合のすし飯はなくなっています。陽子ちゃんを含め、日本人の女の子が何人かいたので、適当にみんなで様子をみながら鍋を作って飲んで、楽しかったです。
私は天ぷらにしたKing prawnの頭と殻を家に持って帰り、昨日アメリケーヌソースでパスタを食べました。母の手伝いをしていた小さな時は、このソースを作るのは嫌いな作業のひとつだったのですが(気持ち悪いのと、疲れるので。)大人になって、難なくこなしている自分は何が変わったのだろうと思いました。しかし、ソースはおいしかったです。

No comments:

Post a Comment