2011-02-14

calzone

Yesterday I experimented calzone with Asian ingredients.
Recipe: kimchi (Korean pickles with chillies), bacons, chicken thighs, tomatoes, spinach, Chinese lettuce, shiitake mushrooms (I used dry one from China town), mochi (Japanese rice cake), some bouillon powder and mozzarella.
It tasted good! Please try it ;D

アジアンカルツォーネを作ってみました。餃子とチゲ鍋をヒントに中身を考えました。
キムチ、ベーコン、鶏肉、トマト、ほうれん草、白菜、椎茸、お餅、ブイヨンとモッツァレラチーズを入れました。鶏肉に紹興酒で下味をつける以外は特に何もせず、全ての材料を適当な大きさに切って混ぜ合わせ、生地で包み込みます。オーブンで40分ほど(焼き色がついたら途中からアルミホイルを被せます。)焼いて出来上がりです。
途中から普通にカルツォーネではないか!と思うくらい、キムチには違和感ありませんでした。お餅がやはりいい仕事していました。お試しあれ。

No comments:

Post a Comment