2010-02-14

chocolate

It was Valentine's day today. I hope you spent a day with somebody special!
I got some chocolate to feel the day. I love chocolate by melt. Everything they make is superb and I especially like Sea salted caramel bonbon and Gianduja Dome. I like buying from people who is passionate about what they do and also like their bowls made by me too!
I got a commission to make a special design for them last year. Keeping my style I combined a special embossed pattern to inlaid pattern. It is only successful by using porcelain because of its fineness and flexibility. Please go to their shop in Notting Hill to get some chocolate and a bowl!

今日はバレンタインデーでした。日本では女の子が男の子にチョコレートをあげるのが普通になっていますが、こちらでは恋人同士が男女関係なく、贈り物をあげたりするみたいです。(私は実際にその経験はございませんが。)
それでもとりあえず、バレンタインを味わうためにチョコレートを買いました。ロンドンのmeltというお店のもので、日本にも今ごろ進出していると聞いています。おいしいので、是非、機会があれば試してください。オーナーのLouiseは二児の母でありながら、仕事も情熱的にこなします。気持ちがあると、いいものってできるんだなーと、ホントに心から思うチョコレートです。

2 comments:

  1. 美味しそうだけれど、心が暖まりそうなキレイなチョコレートだから食べるのがもったいないね。
    器とチョコも色もあってていい感じ♡
    美味しいものって、作り手さんの調子によって変わるものだよね。
    私も気をつけなきゃ。。。
    いつも心穏やかに物作りをしていきたいな〜っと思ったよ。

    ReplyDelete
  2. ふふふ。そうでしょ!?
    ここのチョコレートは一つ食べたらもう幸せよ。普通のチョコなら10倍くらいの量は一気に食べちゃうんだけどね!
    作り手さんの心は作品に現れるっていうからねー、私も日頃から気をつけるようにはしているけれども、簡単ではないねー。

    ReplyDelete