2010-03-27

asparagus

I went to the saturday market in Broadway market. Broadway market is a new market started about 5 years ago. It is small but has a wide variety of stalls. While shopping I thought of making asparagus creamy pasta for lunch. Though, I came back to find out there's no cream or milk in the fridge. So I tried using sour cream instead. I think I put too much but it was just OK. I'm assuming asparagus go well with sour taste. Anyway I'm very happy to taste the spring.

今日はBroadway marketに買い物に行きました。毎週土曜日にたつ、ここ5年くらいの間にできた新しいマーケットで、お洒落なお客さんが多く、他とは違った雰囲気をもっています。(ロンドンに遊びに来たなら、いろんなマーケットを見に行くのをオススメします!)ストールの数は全部で7、80くらいだと思うのですが、野菜やチーズ、温かい食べもの、手作りクラフト、写真集を売るところなど、小さい割にはバリエーションがあります。
今日は何か旬のものが食べたいなーと思ってぶらりと出かけたのですが、アスパラガスを見つけて生パスタも買い、お昼ご飯にクリームパスタを作ることにしました。が、帰ってみるとクリームがないことに気づき、代わりにサワークリームを使いました。ちょっとサワーが効きすぎていた感がありましたが、アスパラガスが甘かったのでなんとかOKでした。春を感じることができて嬉しいことでした。

No comments:

Post a Comment