2010-04-03

the boat race

Today I went to see the boat race between the Cambridge and the Oxford. It was my first time to go and see it while living in London for 9 years. We saw their start near Putney Bridge and watched the rest of the game on the screen on the other side of the river. They have practised so hard to win this game but only one team can taste the victory after only 15mins of rowing. It's a hard reality but having a passion for something is really fantastic.

今日はケンブリッジ大学vsオックスフォード大学のボートレースを見に行きました。今回で150回目を超えるとかなんとかの歴史あるボートレースです。私は9年目にして、初めて見に行きました。Putney Bridgeの近くの河辺でスタートを見て、カーブで彼らが見えなくなると、対岸に設置された大きなスクリーンで残りのレースを見ました。年に一度のこのレースのために一生懸命練習してきた2チームでありますが、今年はケンブリッジの勝ちでした。勝った時の表情はやっぱり良くて、がんばるものがあるって本当に素敵なことだなーと思いました。

2 comments:

  1. 大型スクリーンが出るほど、すごいんだ!
    一年に一度のためのパワーって、情熱的ですなぁ。


    あっ、ちなみにぜんざい!volvicのお水で炊くと、バッチリですぞい♪ volvicは軟水なのかな?

    ReplyDelete
  2. うん。すごいよね。でも、スクリーンがなければ、観戦に来ないっていうのもあるかも、、、。なかなかの人出だったよ。

    そういえばぜんざいの話、kayokoちゃんがこっちにいる時にもしてたよねー。
    次回はvolvicでやってみるね♬

    ReplyDelete