2014-01-12

weird new experience in the new year

 
So the new year has started. Do you have your new year's resolutions? It's funny that if I google 'new year resolution', one of the most common words that comes next is 'idea' and some websites are offering what you should be wishing to achieve. Maybe those who hasn't got willpower strong enough to refuse them might have to be wishing something they even didn't think of? I had my own one that was trying not to eat sweets much, which was already broken when Christmas sweets are on offer in supermarkets! I'll have to rethink of it already.

What I did new in this year was dubbing for a film. It is a documentary about a particular subject in Japan and they interviewed some people. And they've lost a part of voice of a woman because of noisy background and another reason. And I had to speak lip sync with the woman whose lifestyle I wouldn't like and don't understand. (I've watched the rough cut of the film before.) 
When I heard my voice as her after the recording I felt really weird. I felt as if she is me and that idea really disgusted me. Although I enjoyed this new experience it reminded me of another nasty experience some years ago as well. I'm hoping to digest this weird experience this year! 

新年もすでに2週間が経過しようとしています。今回はクリスマスからニューイヤーまで祝日と週末がほぼ繋がってきたので、長いクリスマス休暇をとった人も多いようで、ロンドンは本当に怖い程静かでした。また、その長さのせいで、仕事に戻るのが大変だった人も多いようです。
私も、久しぶりの轆轤は大変で、感触を忘れてしまっていた部分や、身体が鈍ってしまった事実にも気付かされました。とりあえず、手作業の感覚は元に戻ったと思いますが、肩こりに腰痛、、、またヨガに戻らなければいけないかなと思っているところです。
ところで、今年新たに経験したことはアフレコです。日本のある文化を主題にしたドキュメンタリー映画を作っている子たちがいて、ラフカットまではできていたのですが、細かなところを編集していると声のない部分が出てきて、その一部を私が吹き替えることになりました。声は後々変えるんだと思いますが、口の動きに合わせて喋るのは結構難しいことを知りました。(だから専門職なのはわかっているんですが。)しかも、録音された自分の声が、生き方の賛同できない女性の声として画面から聞こえてくるのはとても奇妙な経験でした。この新たな経験はそれなりに楽しかったのですが、昔の出来事も思い出してちょっと嫌な気持ちになりました。
新年早々、冴えないブログになってしまいましたが、今年はこの体験を少しずつ咀嚼していけたらなと思います。
ちなみに写真は、冬になるとハイドパークに現れる大型移動遊園地、winter wonderlandで撮りました。

No comments:

Post a Comment