2010-04-18

picnic

We had picnic this week again. It was a really lovely day much warmer than the last week. And it was weird not to see airplane at all in the sky.
We gathered in London Fields which is our local park and ate the food we brought in and BBQ. It started with about 10 people and turned out to be a group of 30 people. Picnic is a lovely culture here to enjoy the limited sunshine in this country and the company.

今週末もピクニックでした。先週よりも全然暖かく、風も強くはなく、まさにピクニック日和でした。そして、飛行機の飛ばない快晴の空でした。
近くのLondon Fieldsに集まって、食べ物を持ち寄ってBBQをしました。フランス人の女の子が作ったキッシュがホントにおいしくて、私も作ってみたいなと思いました。こちらではどこでも簡単にピクニックをします。今回は本格的に持ち寄ったりしましたが、ワインとスナックだけでも全然楽しんだりします。天気の日が限られているからか、緑の多い公園がいっぱいあるからかはわかりませんが、こちらの人は気軽に楽しむことが上手のような気がします。
私と陽子ちゃんはちらし寿司と鶏肉の照り焼きを作っていきました。

No comments:

Post a Comment