2010-07-10

ottolenghi morning

Today was the day I had been waiting for so long...! I had Ottolenghi cookery lesson.
We teamed up in pairs and made 5 menus including dessert in about 2 hours. There wasn't demonstration but if we asked, Sami and other chefs showed us secret techniques of crushing garlic, taking out pomegranate and so on.
The class was very smooth as we didn't have to do washing up and measuring ingredients, but if we did it would have been quite chaotic as we used so many herbs and spices. We just chopped, sliced, crushed, whisked, mixed and cooked.
We avoided disaster, which is good. There were couple of minor mistakes but it didn't matter. The food was superb and it's always amazing to know how harmonious their unusual combinations are. I fell in love with their food again!!

今日はOttolenghiの料理教室でした。朝からワクワクしていたので、6時に起きてしまいました。
二人一組で、5品を2時間強の間で作ります。実演はありませんでしたが、Samiや他のシェフがそれぞれの調理台に回って来るので、質問をすればいろいろ教えてくれました。私たちはにんにくのつぶし方、ザクロの実の取り出し方の秘訣を教えてもらい、感動していました。
材料は量って小分けされていたし、洗い物はシェフがしてくれたので、私たちは切って調理するだけでラクチンでした。
とりあえず、小さな間違いはあったものの惨事はなく、無事完成させました。作ったばかりの料理をワインと頂いたのですが、本当に言葉が出ないとはこのこと!組み合わせの妙で味の幅が広がるにも関わらず、バランスがとれていて、改めてすごいなーと思いました。本当にこの教室に参加できて良かったです。

No comments:

Post a Comment