2010-11-13

pancake

I wake up in the morning feeling hungry most of the time. And the first thing I think about is what to put in miso soup. But today after almost a week of no sweets I really felt like pancake.
A cup of flour and milk and a bit of salt, baking powder and an egg. Then I grate apple or pear or quince and just mix them together and bake it with butter.
I had it with Creme Fraiche and honey and apple jam (which originally I made for tarte tatin but went sloppy. Blenheim is not good for it.) Yoghurt, creme cheese and maple syrup would be very nice too.

今朝はパンケーキを作りました。ケーキ断ち(というより甘いもの断ち)をしたので、どうしても甘いものが食べたくなったようです。
私はそば猪口で量るのですが、一人分はそれよりもちょっと少なめの分量の小麦粉とミルクに塩をちょっととベーキングパウダーと卵一つ入れます。そこにリンゴ1個(日本のリンゴだったら半分でいいかな、、、。他にも洋梨などを入れてもおいしいです。)をグレーターで削り入れます。それをバターで焼いて、クレームフレシェやヨーグルトにはちみつやメープルシロップ、クリームチーズと食べたりします。
もちろんベタにホットケーキが食べたくなったりするわけですが、日本の値段を知っている私にとってこちらのホットケーキミックスは異様に高いので、これが私なりの工夫です。なかなかおいしいので、ミックスがあっても試してみてください。

No comments:

Post a Comment