2011-07-30

new plates 2011!


I am back to blogging after a long break. I didn't mean to have such a long break; I just don't have a great internet access at the moment. I have no connection at home until 18th and have a very poor access at the studio. It is so poor that while I'm writing a reply to the email I read a minute ago I'm off from the WWW!
Also I have been catching up with orders and making new work for Origin. New work is a series of plates and bowls. I'm hoping to make some nice shapes in the series.
At the same time I've been thinking a name for the series for a long time. This is the hardest part of making for me...! But finally yesterday it came to my mind. Actually I had a lovely finding while I'm organising my stuff.
I decided to call the series 'Camellia'. You wouldn't guess why I named it so because it doesn't look like it. I'm using a Japanese and very local association of the word. I'm happy with the name... now I hope they come out of the firings OK too.

ロンドンに戻ってからは忙しい毎日を過ごしていました。実質のお休みは1日だけ。ま、でも6週間の休暇のあとなので、当たり前なんですが、、、。
オーダーも、もうあと一度窯を温めれば終わりそうですし、ショーのために新しく作り始めたお皿も何とか形になってきました。と同時に、このシリーズにどんな名前をつけよう、、、と考えていました。どうもいいのが浮かんでこない、、、。うーん、、、と頭を悩ませていたところ、地元の神社のお守りが出てきました。なんとお皿の形と一緒。というわけで神社のお名前をこのお皿に頂くことにしました。
昔からいつもお世話になっており、ありがとうございます。名物の鶏めしも大好物です。

2 comments:

  1. ロンドン戻ってから忙しそうだね(>_<)
    ミズヨちゃんが実家に戻ってから、器情報が多々出てきました。
    西荻窪に何軒家か、作家さんの器のお店があるみたい。
    美容師さん情報です!
    湯飲みの底に鈴が入っている話したよね?
    西荻窪の鈴屋さんってお店らしい。
    次回ちゃんと調べておくから行こうね♪

    ReplyDelete
  2. mamiちゃん
    いつもありがとう! 西荻窪か、、、。楽しみ!
    山登りも次回はちゃんと計画たてましょ;D

    パスタ皿は結局気に入ったのが見つからず、自分で作り始めました、、、。
    まだまだですが、とりあえず用は足せそうなのが作れたかな、、、?

    ReplyDelete