2011-08-05

summer



A week has passed very quickly. We had the hottest day of this year (for me) on Wednesday and finally I felt like summer here.

Last Sunday we went to 'towpath' the cafe on Regent canal towpath. They had expanded and have an open kitchen next to it (also picnic bench next to it). we saw some people having 'artichoke with lemon butter' which is a whole artichoke steamed or boiled and served with sauce of melted butter (I'm assuming). I was very curious but had to have something more filling. I had 'sweetcorn chowder and cornbread'. It was lovely! The chowder full of fresh ingredient was flavoured with cumin and the bread would be baked in the kitchen too.
It was a beautiful day and I felt like being in south Italy or somewhere. The woman (the owner I assumed) is very beautiful with smile like the sun with lovely background of a brick bridge over the canal and the trees. People were enjoying their own time chatting with friends, reading a book or watching cyclists and people strolling. We saw a dog swimming in the canal while its owner was walking along it. The Jack Russel looked like enjoying the exercise a lot.

I had a half-day-off on the hot Wednesday and went to swimming with my friend at a lido in London Fields: the nearest pool. It was packed with people at 11am already. We managed to achieve 1km in a 50m swimming pool and enjoyed the sunshine on a terrace (with a cafe) next to it. We stayed there only for two hours but got lovely suntan. It was another fabulous day followed with lunch at a Georgian cafe and ice cream at Hackney City Farm.
I was almost spending the rest of the day in a park but somehow managed to go back and made some more plates. I will have two glazes in the new series: tin white glaze and green transparent glaze. I made another mould while I was waiting for delivery of glaze materials. I will try it when it's dry in the coming week. I hope it will make good olive bowls.


なかなか冴えない天気が続いていたのですが、週末から陽気な天気が続き、水曜日には30℃を越える暑さになりました。とはいうものの、こちらは湿気がないので、とても気持ちよく、日本の春の陽気が暖かくなったというような感じです。

日曜日はRegent Canal沿いにあるカフェ、towpathに行ってきました。カフェはキッチンを横に備え付け、品数は少ないものの料理も出すようになっていました。何人かのお客さんが、アーティチョークを蒸したか茹でたかしたものに、溶けたバターのソースがついてきたものを食べていたので、とても興味をそそられたのですが、私には野菜一種では一食になる気がしなかったので、スイートコーンチャウダーにコーンブレッドと言うトウモロコシの粉を使って甘く焼かれたパンと一緒に出されたものを頂きました。スープはクミンで風味つけされていて、コーンもパプリカも一緒に入っているのに、どちらもちゃんと食感が残されていて、すごくおいしかったです。
運河沿いに(きれいな運河ではないですが、、、)陽にあたりながらゆったりと時間を過ごす人々や(たぶん)オーナーのきれいな女の人を見ていたら、なんだかわからないけれども、南イタリアに来たような気持ちになりました。気持ちのいい陽の光を浴びて体もほぐれました。

そして、暑かった水曜日には近くの公共屋外プールに行ってきました。50mが7レーンくらいある大きさのもので、スイマーの早さごとにレーンが分けられています。日光浴ができるテラスとカフェがついていて、私たちもタオルを広げて休んだりしながら1km泳ぎました。2時間程いただけなのですが、日焼け止めをある程度塗ったところも焼けていました。とても気持ちよかったです。
その後、グルジアカフェでランチを食べ、Hackney City Farmでアイスクリームを食べ、疲れと満腹感から午後は公園で寝っ転がっていようと思ったのですが、なぜかスタジオに戻り、お皿作りを続けました。陽気のおかげで石膏型もしっかり乾いていて、作業も進みました。
今週は釉薬の材料が届くのを待っている間に新しく石膏型を作りました。来週にその型を使うのが楽しみです。

No comments:

Post a Comment