2011-11-27

kayu

This is what I've been eating these days... 'kayu'.
Kayu is like a Chinese dish congee and you would call it rice porridge. We eat it often when we're too sick to eat as usual. I made it with sweet potato like my mum used to do for us.
I had it with Chirimen-sansyo which is baby fishes and sansyo (Japanese herb-spice) boiled in soy sauce and sugar. When she makes it, there would be more side dishes to eat with the porridge of the blunt taste as its main ingredients are only rice, water and salt. It is a very gentle and soothing dish for us.


Thank you very much for those who made to our open studio this weekend! We're open over the coming weekend too. We're looking forward to seeing you!


先週の金曜日の朝、だるさを感じるなーと思っていたら、急に頭痛、腹痛と吐き気に襲われ、ダウンしてしまいました。オープンスタジオの形だけ整えて帰って休むことにしました。
風邪やインフルエンザごときでは食欲が減るようなことはない私ですが、今回はすごく手強く、全くまいってしまいました。でも、やはりお腹は減るものです。ちょうど、数日前の天ぷらパーティーの残りのさつま芋があったので、芋粥を作る事にしました。もったいないから、、、と、とっておいたちりめん山椒も賞味期限を切っていたので、惜しまず食べる事にしました。
やっぱりおいしい!!体調が戻ってもしばらくお粥にして、お供のバリエーション作りを楽しみそうです。

No comments:

Post a Comment