2012-02-05

curry udon


This is my lunch on a cold day: curry udon.
Udon is thick noodle made from wheat. It's chewy but somehow we don't really chew it. If you have been to noodle restaurants in Japan, you might have got surprised how vulgar we are to slurp it. It is because we taste it with throat. (although I'm not so good at it...) As it goes into stomach in a second it makes you warm from inside. When it gets too cold I feel like udon often.
This time I had it with curry soup. We mix the original soup stock with curry. Curry is very popular dish also in Japan and it came via England not directly from India. We adapted it to our original dish and this is one of such dishes. 
I put pork, spring onion, cabbage and runner beans into the soup. It is really lovely to have it when there's snow outside.

今日はカレーうどんを作りました。
ロンドンは昨日の夕方から雪が降り始め、朝にはすっかり積もっていました。ちょっと気温が上がったのもあって、雪は結構溶けてしまいましたが、今年一番冷えた一週間となりました。
個人的にはスタジオ外でいろいろありました。陽子ちゃんが日本に一時帰国した事、それに伴って彼女の居ぬ間の仕事の引き継ぎをした事、韓国で陶芸をしている友人Suが仕事と休みを兼ねて来ていた事、建築科の学生さんのプロジェクトのお手伝いをした事。変化に富んだ一週間でした。

No comments:

Post a Comment