2012-02-23

Hokkaido pumpkin


The breakfast today. Mackerel namban-zuke and Hokkaido pumpkin.
Namban-zuke is like marinade. We deep fry fish or meat and marinade it in vinegar. Of course there is a Japanese twist, we put soup stock and soy sauce etc as well. 
The pumpkin has the name of the northernmost island where we produce pumpkin (squash) most (and where they catch lovely salmon as well!), but it's not the same kind. I wonder why they named it so. Although, it tastes sweet and lovely. 

今朝は鯖の南蛮漬けとかぼちゃの甘煮です。
かぼちゃは私にとって一難ありの食材で、スーパーで手に入るpumpkinは味気なく、似たような野菜のsquashはべったりとしているのです。なので、トルコ系やインド系のお店から日本でよく見るカボチャのようなものをわざわざ買いに行かなけばなりません。
今回はナチュラルフードのお店で「北海道かぼちゃ」というものを見つけ、試してみました。見た目も違うし、ほっくり感はまだまだ日本のものには届かないですが、味はかなりしっかり、なかなか甘いです。種はローストして、スナックとして食べています。

No comments:

Post a Comment