2012-02-18

sardine

The breakfast today. Sardine, stir-fried vegetables and natto.
It has been a week since I started shifting my diet to a healthy one. 
The first good thing I did was to give away half left of mcvities to my friend. I always had some biscuits in my studio for a snack (5 a day). I thought I would miss it so much but I am OK... so far...
Another thing is to have some organic brown short rice. I mix it with Japanese white rice half and half. Ideally I'd like to have brown only, but Japanese brown rice is so costy at the moment but I need gluey rice. I already feel that my skin feels a bit better.
One more thing is to try to have natto. Natto is fermented soybeans. It would taste quite horrible for those who doesn't have this food culture. Actually I myself didn't like it before for its smell and texture, but now I feel home Japan when eating it and am trying to eat more for my health.


今日の朝ご飯はいわしの生姜煮です。鮭を買った時に一緒に買ったいわしを煮詰めておいたのです。味付けは酒、醤油と生姜だけ。ニンジンとインゲンのきんぴらも、砂糖を控えめにしました。
食事に気をつけるようにしてから、1週間が経ちました。まず、スタジオに常備していたチョコレートビスケットの残り半分を友人にあげました。これは、私を知る人なら、かなり驚きの行動だと思います。「とりあえず、休憩にビスケット(5枚ほど、、、)とお茶。」という習慣がついていたので、止めるのは大変かなーと思っていたのですが、今のところ、大丈夫です。
お米も玄米を摂るようにしました。本来なら玄米だけにしたいところなのですが、日本産のものはとても高いし、アメリカ産の日本米玄米は農薬が怖いのです。オーガニックのbrown short riceは粘り気がないので、白米と混ぜて炊いています。それでも、何となく肌の調子が良くなった気がします。


今週は新しいスタジオメイトとレッスンのエクスチェンジをしました。彼女はエナメルメーカー(日本語だと琺瑯作家になるのかな?)なのです。プロセスは結構似ているのですが、素材の違いから、扱い方にちょっとした違いがあり、気分転換のためにもお互いが教える事にしました。私はキーホルダーのようなものを作るつもりです。すごく楽しみ!

2 comments:

  1. The Japanese brown rice is my favorite too. The short ones with thin brown skin. What you have here would be ideal breakfast for me as well

    ReplyDelete
  2. Would you like to come over here for Easter??

    ReplyDelete