2012-03-03

purple sprouting broccoli

Broccoli I bought from a farmer's market lasted 12 days in the fridge! I wonder why so long..? Anyway, to use up the last batch I made this. The cooking time is 20 mins, quick and easy.
Boil & simmer quinoa for about 15 mins until it becomes fluffy. Add browned sliced onion, chopped corriander, a bit of lemon juice and s&p.
Stir-fly steamed sprouting broccoli & mushrooms in garlic, anchovy and finely chopped onion. Season with pepper and add single cream (I used soya cream). 
Fry scallop and baby chorizo with a tiny bit of olive oil, then to finish off add tiny bit of mayonnaise. 


おとといの夕食は、ブロッコリーの最後の一束を使い切るために作りました。
キノアを茹でている間に、他の料理を作ってしまいます。ブロッコリーとマッシュルームのアンチョビクリームソースとキノア。マクロビ的には絶対ダメですが、ホタテとチョリソのマヨネーズ焼きです。
こちらでは、ビーガン(菜食主義)の人が結構いて、そのための食材も充実しています。この間、豆乳のシングルクリームを見つけて試してみました。この国の豆乳はあまり豆くさくないのですが、このクリームは更にくさみがなく、料理で使っても全然違和感がなかったです。
ちなみにシングルクリームとは生クリームの一つです。こちらでは濃さからシングルとダブルに分かれていて、日本の生クリームはこの二つのちょうど中間という感じです。こちらではさらにホイップ用の生クリームというものもあり、なぜかホイップがすごく簡単なのです。料理や嗜好によって使いわけているようです。
チョリソはご存知、スペインのスパイシーなソーセージですが、こちらではベイビーチョリソというものもあり、乾燥の工程まで行っていない柔らかいチョリソなのです。これがなかなかおいしくて、焼くと溶け出してくる油とチョリソでは味わえない肉の柔らかさが絶妙です。食事の見直しの前に買ってしまったので、冷凍保存されたものがまだまだあり、小出しにして使って行こうと思います。

No comments:

Post a Comment