2012-04-20

carrot muffin

Dessert today: carrot muffin.
3 eggs, 240g sugar, 1 tsp vanilla extract, 160ml vegetable oil, 100g walnut pieces, 100g grated apples, 350g grated carrots, zest of a orange and a lemon, 300g flour, 2 tsp cinnamon, 1 tsp baking powder. Use any nuts or seeds for topping.
This is an easy and healthy dessert. I sometimes change the ratio of the ingredients. I put less wheat flour and some more gram flour, or I add more apples and desiccated coconut or/and raisins and have no carrots or zest sometimes. 
I had it with soya yoghurt to keep it healthy today but love to have it with custard cream, ice cream or creme fraiche. 


今日はマフィンを作りました。マフィンは簡単で失敗もないので、よく作ります。
私にとって定番のレシピはあるのですが、時々、配合を変えて変化を楽しみます。今回はニンジンを多めにし、レモンとオレンジの皮を入れてキャロットケーキに近づけました。
最初こちらに来たときはイギリスのお菓子のどっしりとした感じはあまり好きではありませんでした。パイやプディング、タルトなど、どれも粉感が強かったり、重量的にも重かったり、唯一好きだったのはtrifleと呼ばれるゼリーとスポンジと甘みの少ない生クリームが層になったものでした。
在英11年を過ぎた今では、デーツと砂糖で作られたどっしりとしたスポンジのsticky toffee puddingをカスタードクリームやアイスと食べるこちらの習慣は大好きで、別腹もかなり逞しく鍛えられた感があります。

No comments:

Post a Comment