2012-04-12

pollen

I'm very happy now when flowers are blooming and the city looks pretty. BUT! It's not so great for me who has hay fever. 
As I don't like taking medicines I tried to find alternatives. I found that royal jelly is good but couldn't find it in a natural food grocery. The shop assistant then recommended me to take this: pollen. It was on a shelf next to honeys so I assumed it would be sweet but it's not. Having it with ginger tea was so wrong but it eased my symptom. 
I would wake up with runny nose in the middle of night but since taking this I've been sleeping OK until the morning. It's so great!
I also get spots this season since the last year. I'm hoping to find a way to get rid of them too.


春の陽気で街のあちこちで花が咲き乱れていて、嬉しくなります。ところが、私の花粉症も最高潮。何の花粉に反応しているんでしょう?
私の場合は昼間は大丈夫なのですが、夜になるとくしゃみが出たり鼻水がでたり、夜中に鼻水で起こされる事もしょっちゅうです。しかも去年からニキビも出るようになって、症状が悪化している感もあります。
インターネットで調べているとロイヤルゼリーがいいというので、ナチュラルフードのお店に行ったのですが、そこでは取り扱っておらず、店員さんは代わりにこの顆粒になった花粉を摂るように勧めてくれました。はちみつの隣に置いてあったので、甘いものと思ったのですが、苦みのあるもので、ジンジャーティーに入れたらすごくまずくなってしまいました。でも、症状は一気に軽くなり、あれだけひどかった夜中の鼻水は全くなくなってしまいました。ホメオパシー的な治し方ですが、こんなにすぐに効き目が出るとは思いませんでした。困っている方、ぜひ試してみてください。

No comments:

Post a Comment