2013-09-14

roast chicken on the biggest plate I've ever made!

I got some plates done in the last week. 
It's one of the new series I will be showing in the upcoming shows. This year I will have more functional stuff. I hope you'll like it and take it home too!

昨日はローストチキン。冬になるとローストが食べたくなるのは、不思議だ。(イギリス人化しているのかしら?)
今回はタマリンドペーストをベースにしたものを使ってみた。ガーリックに玉ねぎ、タマリンドペーストと八角、はちみつ、レモン、塩とブイヨンの中にマリネしてみた。うんうん、アジアな雰囲気がよい。でも、も一つツイストしたいですな。ということで、この冬の課題になりそう。
お恥ずかしいことではありますが、お皿は自作です。この大きさが作れるようになったのは私的にはかなり嬉しいのです。(同業者からは、「まだまだ!」と突っ込まれそうですが、、、。)

No comments:

Post a Comment