2012-06-20

beenleigh blue

The balancing diet to the weekend: broad beans salad with pink fir apple, celery, onion, chive and Beenleigh blue. 
Beenleigh blue is made by the maker who produces Devon blue I used in another salad. It is less salty than most of blue cheeses and is made from ewe's milk which I think subtler but richer than cow's in flavour. I love it so much.
The bowl is thrown and curved by me. I will have some of these new bowls during our Open Studio. Please come and take some home with you! The details about the Open Studio will follow very soon.

 今日は、外食続きの週末の贅肉落としを願いつつのサラダです。そら豆、じゃがいも、セロリに玉ねぎ、そしてチャイブとブルーチーズをマヨネーズベースのドレッシングで和えたものです。
こちらにはチーズメーカーのチーズと職人さんによるチーズ(artisan cheese)があって、職人さんのものは微妙なこだわりが感じられて、私にとっては贅沢品です。イギリスにいるからには、、と思い、少しずついろいろ試しているのですが、味もメーカーさんも覚えられない程たくさんあります。この間のDevon blueがおいしかったので、同じ作り手さんのBeenleigh blueというブルーチーズを試してみました。こちらにはヤギや羊の乳製品がたくさんあるのですが、牛のものよりも舌に少しまろやかで風味豊かでおいしいです。ヨーグルトはちょっと苦手ですが、バターやチーズは断然おいしいと感じます(個人的な好みだと思いますが)。Beenleighも羊の乳から作られていて、塩っぱすぎず、食べやすかったです。
上の写真はHackneyのある場所で撮りました。オリンピック用の臨時の駐車サイン。下の写真は今朝のRegent street。この間までは全てイギリス国旗でしたが、オリンピック仕様に変わっていました。

No comments:

Post a Comment